דבר מנכ”ל העמותה

דבר מנכ”ל העמותה- מר יאיר עוז

פרשת בראשית  מיד בהתחלת הבריאה (פרק א פסוק ט ) מצווה הקב”ה :

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל-מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה וַֽיְהִי-כֵֽן:

“יִקָּווּ הַמַּיִם” מצווה הקב”ה את בריאת המקווה הראשון בעולם על ידי כינוס המים “אֶל-מָקוֹם אֶחָד” ובכך מצווה את גילוי היבשה עליה יחיו ויתקיימו  שאר הבריות ,מן הדומם והצומח ועד לבעלי החיים והאדם בראשם .(זהר חדש בראשית , תק)

א”ר יצחק בשעה זו, לקחו המים את הארץ שהיתה מכונסת בהם, והיו מכסים אותה, אמר להם הקב”ה לא כך, אלא הכנסו כולכם למקום אחד ותראה היבשה, משמע, שהארץ היתה מקודם בין המים יבשה בלי לחות, כי יבשה לא כתבו אלא היבשה, (עם ה’ הידיעה שמשמע היבשה שמקודם לכן).

והיו המים הולכים מתרוממים ויורדים ומשמיעים קולם לסוף השמים, עד שגער בהם הקב”ה והכניסם לתהום, ושם הוא מקוה המים, ועד עתה קולם לא נשתתק, וקרא אותם מים, וכשהם מתרוממים שם במקום ההוא נשבר כוחם, ויורדים ואינם יוצאים לחוץ, מפחד גבורת ה’. זה שאמר אדירים משברי ים אדיר במרום ה’….

ואמר דוד אתה הוא שעשית את כל העולם ועשית את המים, והמים היו מכסים את העולם מהרבוי שבהם, ועשית להם שיתכנסו בצמצום כולם אל מקום אחד, כך יהי רצון מלפניך ששכינתך שהיא מלאה כל העולם כולו, שתצמצם אותה בביתך, שיותר ראוי הוא שתהיה שם… (שם שם תקח) עיקר המקווה הינו יצירת מקום אליו  יקוו יתכנסו “מי חיים” “מי בריאה” המגיעים בדרך הטבעית אותה יצר בורא עולם .

 בבנייתו או בשיפוצו של מקווה הטהרה בו אנו מכנסים מים אל מקום אחד ,אנו שותפים במעשה הבורא  “יִקָּווּ הַמַּיִם”  “מי בריאה” שאינם מגיעים בכח האדם ובאותו מקווה שם תחילת יצירת האדם בקדושה ובטהרה כמו בבריאת העולם .

וממשיך הפסוק: “וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב” מפרש האור החיים הקדוש: ואומרו וירא אלהים כי טוב חוזר גם על מקוה  המים כי בזה יש חיות וקיום העולם כי ממנו גשמים בעולם. קצרה היריעה מלכתוב אודות משפחות ויחידים אשר זכו לישועות וניסים שהיו בבחינת בריאת עולם חדש עבורם.

ואוכל להעיד כי אני ורעייתי לאחר 11 שנים של ציפייה לילדים תוך תפילות , סגולות וטיפולים לא קלים  ולאחר שרתמנו את עצמנו וממוננו לשיפוץ מקווה הגילגל ברמת גן יחד עם משפחת משיח , ומיד עם פתיחתו זכינו לחבוק בת יקרה ועבורנו נברא העולם מחדש .ניתן לפרש כי כל גשמיות העולם ילדים פרנסה ובריאות וכו’ תלויים במקווה המים .

תפילתי לבורא עולם שניזכה להרבות מקוואות בארץ ובעולם אשר יביאו וימשכו שפע גשמי מבורך.